Tullverket

Certifikatbeställning

I e-tjänsten Certifikatbeställning kan du beställa och administrera signeringscertifikat, som krävs för att kunna sända meddelanden via EDI till Tullverket.

För att kunna logga in i e‑tjänsten behöver du ha tillgång till Tullverkets e‑tjänster och vara anmäld som kontaktperson för hantering av signeringscertifikat för företaget.

I e‑tjänsten kan du beställa, hämta och spärra Företagets signeringscertifikat.

Behörighet till Tullverkets e‑tjänster

Anmäl kontaktperson för signeringscertifikat

För varje nytt certifikat måste en ny CSR-fil skapas. Instruktion hur du skapar en CSR-fil får du av din systemleverantör.

Du måste logga in med Bank-id.

Sidan uppdaterades:

Vad är ändrat: Språklig justering

Vi tar tacksamt emot förbättringsförslag men kan tyvärr inte svara på några frågor här.
Har du en fråga kan du i stället kontakta oss.
4000