Tullverket

Publicerad: 2020-06-17

Nyhet

Är dina uppgifter hos Bolagsverket uppdaterade?

Det finns uppgifter som inte är uppdaterade hos Bolagsverket, som företags namn- och adressuppgifter samt bolagsstatus. Det är viktigt att du ser över vilka uppgifter som finns registrerade hos Bolagsverket och ändrar i de fall som uppgifterna är felaktiga.

Sedan Tullverket började hämta uppgifter automatiskt om företags namn- och adressuppgifter samt bolagsstatus från Bolagsverket har vi upptäckt att det i vissa fall finns uppgifter som inte är uppdaterade. Speciellt rör det sig om gamla postnummer. I värsta fall innebär detta att tulldeklarationer inte går att skicka in. Det är därför viktigt att du ser över vilka uppgifter som finns registrerade hos Bolagsverket och ändrar i de fall som uppgifterna är felaktiga. Utländska företag som har Eori-nummer som börjar på 444 ska som vanligt fortsätta att meddela Tullverket sina uppgifter.

Eftersom det finns uppgifter som inte är uppdaterade så kommer vi under sommaren inte att automatiskt hämta dessa uppgifter från Bolagsverket. Passa på att under denna period att säkerställa att dina uppgifter är korrekta hos Bolagsverket! Om företaget du arbetar på ändrar namn eller adress fram tills Tullverket återigen automatiskt hämtar uppgifterna från Bolagsverket så meddelar du Tullverket dina nya uppgifter via e-tjänsten Företagsuppgifter eller via ett webbformulär.

Bolagsverket

E-tjänsten Företagsuppgifter

Läs den tidigare nyheten Nytt sätt att uppdatera företagsuppgifter

Uppdaterad: 2020-08-05