Tullverket

Logga in
Tullverkets logotyp. Tillbaka till startsidan

Gå på Tullmuseet

Tullmuseet ligger på Kungsholmen i Stockholm.
Adressen är Alströmergatan 39.
Museet är öppet på tisdagar, onsdagar och söndagar
mellan klockan elva på förmiddagen och fyra
på eftermiddagen.

På museet kan du se hur de första tullarna
som fanns i Stockholm såg ut
och om hur man arbetade i tullen förr i tiden.

Du kan också se hur tullens olika arbetsplatser idag ser ut.
Det har alltid funnits människor som velat lura tullen.
Vi visar hur det har gått till.

Det är gratis att gå på Tullmuseet.

Så här kommer du hit!
Åk tunnelbanan till station Fridhemsplan.
Gå ut uppgången mot Fleminggatan.
Adressen är Alströmergatan 39.
Du går genom valvet över gården.

Du kan också ta buss hit.
Buss nummer 1, 3 eller 4 går till Fridhemsplan.

Telefonnumret till Tullmuseet
är 08-653 05 03.

Lättläst om Tullverket startsida



Tullverket • Box 12 854 • 112 98 Stockholm • 0771-520 520