Tullverket

Ledigt jobb

Tullverket söker lokalspecialist

Enheten för lokaler ingår i Administrationsavdelningen och ansvarar för Tullverkets lokalförsörjningsfrågor. Förhyrningarna består av kontor, specifika verksamhetslokaler samt disposition av fria lokaler. Lokalerna finns geografiskt över hela landet. Enheten styr, stödjer och utför arbetsuppgifter kopplat till anskaffning, förvaltning samt avveckling av lokaler.

Huvudsakliga arbetsuppgifter 

Du kommer att arbeta med tullverkets lokalförsörjning. Detta innebär bland annat att planera och genomföra anskaffningar och/eller förändringar samt avveckling av lokaler. Du kommer att genomföra hyresförhandlingar, verka som intern projektledare i lokalprojekt samt i förekommande fall också bereda inför förhandlingar i Hyres- och arrendenämnd. Du kommer att vara verksamhetsspecialist i projekt med gränsdragningar mot lokaler. Du kommer att vara delaktig i framtagning av budgetunderlag och årliga lokalplaner, samt framtagning av policy- strategi- samt normgivningsunderlag. Du kommer att ingå i ett engagerat och affärsinriktat team. I ditt arbete har du ett nära samarbete med andra enheter samt ett stort externt nätverk. Omvärldsbevakning ingår som en naturlig del i arbetet. 

Placeringsort är Tullverkets huvudkontor i Stockholm. Tullverket har kommit långt i ett digitalt och aktivitetsbaserat arbetssätt vilket bla innebär att tjänsten har stor frihet under ansvar samt till viss del är formbar efter den sökandes behov och förutsättningar. 

Resor inom Sverige ingår i tjänsten då lokalspecialisterna har nationellt ansvar.

Vi söker dig som har:   

  • 3-årig gymnasieutbildning
  • Relevant eftergymnasial utbildning (högskola) med inriktning mot fastighetssektor eller likvärdig utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten
  • Minst 3 års erfarenhet av arbeten från branschen såsom lokalanskaffning, fastighetsförvaltning el liknande. som arbetsgivaren bedömer likvärdig för tjänsten
  • Erfarenhet av hyresjuridik och hyresförhandlingar
  • God förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska
  • Förmåga att läsa och förstå engelska
  • Körkort klass B, samt körvana
  • Goda kunskaper inom MS Officepaketet, särskilt Excel och Outlook. 

Det är meriterande om du har

  • Utbildning inom hyresjuridik
  • Utbildning inom säkerhetsfrågor
  • Projektledarutbildning, gärna inom fastighet eller med bygginriktning
  • Erfarenhet av säkerhetsfrågor kring lokaler
  • Erfarenhet av kommersiella lokaler och finansiella aspekter inom fastighetsbranschen
  • Erfarenhet av offentlig förvaltning
  • Erfarenhet av fastighetsekonomi.

 Personliga egenskaper 

Du har god erfarenhet från fastighetsbranschen och gediget intresse för fastighetsfrågor. Du är en driven och rutinerad förhandlare, har god analytisk förståelse för marknaden och har insikt i både kommersiella och finansiella aspekter. Du ska kunna analysera och bedöma kundens (verksamhetens) behov och tillgodose dessa på ett klokt sätt utifrån lokalernas förutsättningar.

Som person är du affärsmässig, ansvarsfull och flexibel och du trivs med att arbeta såväl självständigt som i grupp. Du har förmåga att samordna och tar egna initiativ och tilltalas av att ha ett gemensamt arbetssätt med kollegorna. Du är analytisk, strukturerad, och trivs i rollen som problemlösare. Vi värderar social kompetens högt och är angelägna om att du har lätt för att samverka, skapa och odla kontakter. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. 

Övrigt 

Referensnummer: PER 2018-485.

Placeringsort: Stockholm. 

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen samt drogtest genomförs före anställning, då tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Anställningen kräver svenskt medborgarskap. Vi tillämpar provanställning. 

För mer information och ansökan 

Upplysningar om tjänsten kan lämnas av chef för lokaler och fordon, Tobias Skelander, tel. 08-405 04 65. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support, tel. 060-67 25 85. 

Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Ulf G Persson, tel. 040-661 33 21 och för Saco-S, Katarina Hernhut, tel. 08-456 52 65. 

Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/meritförteckning, ska ha inkommit till Tullverket senast den 5:e augusti 2018. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan.


Ansök här

Uppdaterad: 2017-01-17



Captcha *