Tullverket

Ledigt jobb

Tullverket Fastighetsadministratör till Stockholm

Har du en utbildning med inriktning mot fastighetsekonomi och några års erfarenhet från handläggning av lokalprojekt och fastighetsförvaltning? Som Fastighetsadministratör hos Tullverket får du en

mångfacetterad tjänst inom lokalförsörjning och förvaltning där du bland annat medverkar i hyresförhandlingar och verkar som projektledare för många spännande projekt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

Som Fastighetsadministratör arbetar du med Tullverkets lokalförsörjning/handläggning/förvaltning. Detta innebär bland annat att planera, genomföra anskaffningar och/eller förändringar samt avyttring av lokaler.

  • Du kommer att medverka vid hyresförhandlingar samt bereda frågor/svar inför förhandlingar i Hyres- arrendenämnd. Du kommer att verka som intern projektledare i tullverkets lokalprojekt.
  • Du kommer att vara projektdeltagare som verksamhetsspecialist i projekt med gränsdragningar mot lokaler. Du kommer att vara delaktig i framtagning av budgetunderlag och årliga lokalplaner, samt framtagning av policy- strategi- samt normgivningsunderlag. Omvärldsbevakning ska ingå som en naturlig del i arbetet.
  • Du medverkar vid prognoser samt uppföljning av resultat och statistik. Det gäller såväl för den dagliga verksamheten som för lokalprojekt.
  • Du  svarar för administrativa handläggningen av hyreskontrakt  avseende diarieföring, uppföljning samt rapportering till Ekonomistyrningsverket (ESV).

Som Fastighetsadministratör har du ett nära samarbete med enheten för verksamhetsservice och med avdelningens ledningsstöd. 

I tjänsten ingår resor inom Sverige då våra Fastighetsadministratörer har nationellt ansvar. 

Tullverket som arbetsgivare

Som anställd tycker vi att du ska ha möjligheter till personlig utveckling inom yrkeslivet, till exempel genom att byta arbetsuppgifter och arbetsort. Det gynnar dig som anställd men även Tullverket som arbetsgivare. Vi vill ha nöjda medarbetare eftersom vi är övertygade om att nöjda medarbetare gör ett bättre jobb. Därför är områden som arbetsmiljö, jämställdhet, mångfald och kompetensutveckling viktiga för oss.

Detta är administrationsavdelningen

Administrationsavdelningen består av fyra enheter – enheten för lokaler och fordon, ekonomienheten, enheten för upphandling och inköp samt enheten för verksamhetsservice. Du kommer att tillhöra Enheten för lokaler och fordon som har ett nationellt ansvar för strategiska frågor för Tullverkets lokal- och fordonsförsörjning och ger stöd åt andra enheter i dessa delar.

Du kommer att arbeta i vårt nyrenoverade kontor på Tegeluddsvägen 21 i Stockholm. 

Enheten består av en chef samt tre specialister och en kvalitets- och samordningsansvarig. 

Tjänsten är en heltidstjänst. Tillträde enligt överenskommelse.

Som Fastighetsadministratör har du: 

  • 3-årig ekonomisk gymnasieutbildning med inriktning på redovisning och/eller relevant eftergymnasial utbildning (högskola) med inriktning på fastighetsekonomi eller likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten     
  • minst 3 års erfarenhet av arbete med handläggning av lokalprojekt på central nivå
  • vana från fastighetsförvaltning
  • erfarenhet av arbete med budgetering och prognostisering
  • god analytisk förmåga
  • god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska
  • förmåga att läsa och förstå engelska
  • goda kunskaper inom MS Officepaketet, särskilt Excel och Outlook
  • körkort klass B, samt körvana
  • svenskt medborgarskap.

Meriterande om du har:

  • projektledarutbildning, gärna inom fastighet eller med bygginriktning
  • erfarenhet av hyresförhandlingar och eller fastighetsekonomi
  • erfarenhet av upphandlingar enligt LOU
  • erfarenhet av implementering av Aktivitetsbaserad Verksamhet (ABW)
  • erfarenhet av offentlig förvaltning

För att passa i rollen som Fastighetsadministratör tror vi att du känner igen dig på följande profil:

Du är bra på att ta egna initiativ och driver arbetet tills det är genomfört. Du är bra på att arbeta både självständigt och med kollegor och du ska vara bra på att strukturera ditt arbete. Du är målinriktad och tydlig i din kommunikation och säkerställer att ditt budskap når fram. Du är ansvarstagande, noggrann och analytisk samtidigt som du är flexibel och har en god förmåga att sätta dig in i nya arbetsuppgifter och system. Du är en lagspelare som kan passa in i ett nationellt perspektiv med medarbetare runt om i landet.

Du har även lätt för att lära och snabbt kunna sätta dig in i IT-system.

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.

Övrigt

PER 2017-633.

Placeringsort: Stockholm.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan en anställning kan komma ifråga kommer du att drogtestas. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning, då tjänsten är placerad i säkerhetsklass.  

För mer information och ansökan

Har du frågor om tjänsterna är du välkommen att ringa Bengt Möller, tel. 042-19 87 34. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support tel. 060-67 25 85.

Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Ulf G Persson, 040-661 33 21, och för SACO-S, Katarina Hernhut, 08-456 52 65.

Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/Meritförteckning, ska ha inkommit till Tullverket senast den 19:e oktober 2017. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan.

Välkommen med din ansökan!


Ansök här


Hjälpte informationen på sidan dig? *



Jag är



Uppdaterad: 2017-01-17