Tullverket

Ledigt jobb

Tullverkets kommunikationsavdelning söker studentmedarbetare

Tullverkets kommunikationsavdelning ansvarar bland annat för myndighetens arbete med presskontakter, webb, sociala medier samt kundtjänsten TullSvar i arbetet med extern kommunikation till framför allt företag och privatpersoner. Vi är sammantaget knappt 50 medarbetare varv drygt hälften i Tullsvar. Avdelningen har medarbetare i Stockholm, Göteborg, Sundsvall och Malmö. Den här tjänsten som studentmedarbetare inom ramen för ett tidsbegränsat regeringsuppdrag är placerad på Tullverkets kontor i Malmö. 

Som studentmedarbetare på Tullverket erbjuder vi dig en visstidsanställning på en utvecklande och lärorik arbetsplats där du får möjlighet att praktisera dina kommunikationskunskaper. Du erbjuds en möjlighet att parallellt med studierna praktisera dina akademiska kunskaper med uppdrag inom vår verksamhet. Arbetstiden motsvarar 10-15 timmar i veckan efter överenskommelse. Uppdraget förväntas pågå under sex månader med möjlighet till förlängning. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Du kommer att ingå i en arbetsgrupp och utgöra en viktig del i vårt arbete med ett regeringsuppdrag som kommer att pågå under hösten 2017 och våren 2018. Du kommer att ha störst fokus på arbete med sociala medier, textproduktion och webbpublicering. Andra – på en kommunikationsavdelning vanligt förekommande arbetsuppgifter – som behövs för att utföra regeringsuppdraget kan förekomma, utifrån dina kunskaper och intressen. Det kan bland annat vara planering av aktiviteter, omvärldsbevakning inom ramen för uppdraget, fotografering, filmning eller samordning med samverkande myndigheter. Ditt bidrag blir viktigt för att utveckla, modernisera och effektivisera Tullverkets kundnära kommunikationsarbete gentemot våra målgrupper privatpersoner och företag.

Vi söker dig som har:

  • minst 60 högskolepoäng inom medie- och kommunikationsvetenskap med minst ett år kvar på din utbildning
  • goda kunskaper om digitala kanaler i allmänhet, och sociala medier i synnerhet
  • goda kunskaper i svenska i tal och skrift och väl utvecklade färdigheter i textproduktion. 

Meriterande om du har:

  • kunskaper i Office-paketet, bildhantering, publicering i sociala medier, publiceringsverktyget SiteVision.
  • andra utbildningar inom olika områden som förekommer i ett modernt kommunikationsarbete. 

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är nyfiken, öppen och samarbetsvillig. Vi värdesätter att du har ett driv och engagemang och att du tycker det är inspirerande med omväxlande arbetsuppgifter. Du är kvalitetsmedveten, tycker om att ta ansvar och kan arbeta självständigt. Det är bra om du själv är en van användare av sociala mediekanaler i kontakter med myndigheter och företag för att få information. 

Att arbeta i en statlig myndighet innebär stora möjligheter, men också vissa begränsningar när det gäller kommunikationsarbetet. Inte minst när det gäller sekretesskyddad information. Det är viktigt att du har ett förhållningssätt som beaktar både möjligheter och begränsningar.

Övrigt 

Referensnummer: PER 2017-625. 

Placeringsort: Malmö. 

Tjänsteresor inom Sverige kan bli aktuellt. 

Tjänsten är en visstidsanställning enligt s.k. studentsamverkansavtal, vilket innebär 25 procent av en helårstjänst. 

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet.

Säkerhetsprövning samt drogtest genomförs före anställning.

För mer information och ansökan 

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa Evelina Mibesjö, kommunikationsstrateg, tel. 070-514 37 83. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa PA-support, tel. 060–67 25 85.

Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Jan Martinsson, tel. 040 - 661 33 99 och för SACO-S, tel. Cathrine Hobler, 040-661 33 64. 

Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/Meritförteckning, ska ha inkommit till Tullverket senast den 22:a oktober 2017. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan.

 

 


Ansök här


Hjälpte informationen på sidan dig? *



Jag är



Uppdaterad: 2017-01-17